top of page
  • תמונת הסופר/תYosi Dotan

ציפור חונקת אותי בתוך הגרון


החלום

בחלומי…בלעתי זבוב קטן…באחד הימים הרגשתי שמשהו חונק אותי ובעודי חולמת ונמצאת במצוקה, ממש נחנקת…מוצאת את עצמי יחד עם גיסתי מנסות להוציא את מה שחונק מתוך הגרון ע"י חוט..(כמו טמפון) ומצליחות להוציא ציפור חיה…שהגרון שלה מאוד אדום, היא רטובה…כנפיים צמודות לגוף.. מעט מרוטות…..

לאחר מכן מוצאת את עצמי…בחלום מתעוררת באמצע הלילה…אך אור בחוץ….ויוצאת מבית הורי מבלי שאף אחד ירגיש.. עולה לרכב שלי ועפה משם…

הפירוש

הציפור מסמלת הגנה בחלום. הגנה הפועלת בתוכך ע"מ לשמר מצב של חופש. הגנה בפני אבדן החופש חוסמת את גרונך ולמעשה מונעת מבעדך להשתמש בו. אין ביכולתך לדבר או לבלוע, דבר המסמל את יכולתך שהוגבלה מלבטא את עצמך ולקבל תובנות שיכולות להביא לצמיחה אישית.

ההגנה לא מבצעת תפקיד לחינם, בוודאי לא משמשת כגורם מגביל לביטוי העצמי והבחירה לצמוח ולגדול. ככל הנראה מלכתחילה לא נעשה שימוש מודע ביכולתך להתבטא ולגדול ולכן נכנסה ההגנה לפעולה. ההגנה משמשת כגורם מעקב, אך כנראה היא מונעת גם שימוש לא נכון שהיה יכול לפגוע בחופש שלך.

החלום מכוון אותך לבחור אם להמעיט בפעולות הגרון לעת עתה ולשקול בצורה בוגרת את דרכך להתבטא, בכדי לאפשר לך לקלוט את החומרים אותם את מוכנה לקלוט לתוכך מתוך כוונה שאלו ישמשו לצמיחה אישית. ייתכן וההימנעות מהתבטאויות לא מודעות תשתחרר את ההגנה מגרונך ולא יהיה חשש לחופש שלך. כשזו תשתחרר תהיה בידייך הבחירה להשתמש באנרגיה נוספת לביצוע עניינים משמעותיים בחייך.

אני חולמת שאני לא מצליחה לרדת במדרגות.

מפחדת לרדת במדרגות, נראות תלולות מידי כאילו אם ארד אז אפול.

במציאות אני יורדת בלי בעיה.

הפירוש

את המושג עליית מדרגה רבים מכירים, משמעותו היא עלייה בדרגת החשיבות, דרגה מקצועית, דרגת פעילות ועוד. לפעמים משתמשים במושג זה גם כדי להמחיש החרפה של קונפליקט. ירידת מדרגה אינו מושג מקובל אולם ניתן להבין במה מדובר, ירידה ממקומות גבוהים, מהישגים, מיכולות, אולי גם ממעמד במקומות מסוימים. חלומה של האישה בחודש השמיני להריונה משקף את חששותיה ממוגבלות מסוימת ברמת התפקוד היומי שלה שאולי כבר קיים בחייה ואולי גם משקף חששות ממוגבלות שתחווה לכשיצטרף היילוד החדש למשפחה. הפחד מהירידה במדרגות מסמל את ההירתעות מהאפשרות שבה נכסים אישיים כגון מעמד, שליטה, חופש פעולה, הכנסה ועוד,  יאבדו מערכם. החשש כפי שמסופר בחלום אינו נובע מירידה שהחולמת בוודאי מוכנה להקריב למען היילוד, אלא ממצב שמתואר כ"נפילה" בחלום, מושג שלא צריך לפרט את משמעותו. המסקנה שניתן להסיק ממסר זה של החלום היא שאולי תהליך מבוקר ומודע של הפחתת פעילות לטובת ההיריון, הלידה וגידול הילד או הילדה ימתן את החשש ויעניק תחושת ביטחון. מסר זה עשוי לשמש גם כחוויה שעשויה ללמד את החולמת לעצור מידי פעם ולבחון כיצד מטרות ויעדים תופסים מקום בחייה ומה האיזון שבין אותן מטרות ואתם יעדים אל מול הביטוי העצמי המקורי והעיסוק בעניינים אהובים.

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page