top of page
  • תמונת הסופר/תYosi Dotan

מעשייה בחתול ובכלב


החתול והכלב קרובים אל האדם, שוכנות בחצרות ובבתים ומשתתפות בחיי בני האדם. כלב מתבונן בבעליו, רואה כיצד מבריש את פרוותו, מכין לו את מזונו, דואג לבריאותו ומשתף אותו בחיי משפחתו, מתבונן וחושב לעצמו אם כך האדם דואג לי, בוודאי זה האלוהים. החתול מתבונן בבעליו, רואה כיצד מבריש את פרוותו, מכין לו את מזונו, דואג לבריאותו ומשתף אותו בחיי משפחתו, מתבונן וחושב לעצמו אם כך מטפלים בי, בוודאי אני האלוהים. כיצד ניתן בעזרת הבנת הסמליות שבסיפור להפיק תועלת ממנו לחיי היום יום? החלום מעביר מסרים מהעולם המופשט האינסופי אל עולמנו המציאותי והמצומצם, נבחן את סיפורם של החתול והכלב באמצעות שפת החלומות. הכלב כמו החתול וכל החיות שבמציאות, משמשים כסמל להגנות בחלומות. מגוון עצום של הגנות דרושות לאדם בהתמודדותו היום יומית במציאות וכל חיה מסמלת סוג מסוים של הגנה בהתאם לאופייה המיוחד במציאות.

מה מסמל הכלב? הכלב מייצג את ההגנה בפני אבדן חומר כגון: גוף האדם, רכוש או כסף.

הכלב מסמל חוסר איזון ביכולתו של האדם להגן על החומר שברשותו יפעיל את ההגנה בפני חוסר איזון זה בכדי שיוכל להמשיך ולתפקד מבלי לאבד מהחומר שברשותו.

כלב חזק בחלום יסמל הגנה חזקה שפועלת אצל החולם, כלב קטן וחביב יסמל הגנה קטנה וחביבה אצל החולם. החלום משקף לחולם כי פועלות אצלו הגנות בכדי שיהיה מודע לקיומן ויבחר אם לפעול למען איזון פנימי שיאפשר את הפסקת פעולתן  של אותן הגנות.

פעולתה של הגנה צורכת משאבים, עלולה לגרום לעייפות גופנית ונפשית ומוטב שלא להזדקק לה.

מה מסמל החתול? החתול מסמל הגנה על היכולת לפעול באסרטיביות וברכות, או אולי בתקיפות אך בצורה תרבותית וגם באופן שמעמיד את הדרישות החומריות יחד עם יחס אנושי ערכי.

החתול מסמל את הרכות שניתן לנהוג בה גם כשמדובר בעיסוק בחומר, החתול יופיע בחלום כשהאדם מגלה חולשה ביכולתו לעמוד על שלו בתחום החומר בדרך אנושית, תרבותית ונעימה לו ולסביבתו.

גם כשמופיע החתול בחלום עומדת בפני החולם הבחירה אם לפעול לחיזוק חולשתו ולנהוג בחומר לפי דרכו וערכיו.

החתול וגם הכלב, חבריו הנאמנים של האדם במציאות ובחלום.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page