top of page
  • תמונת הסופר/תYosi Dotan

מישהו חלם עלי

מה משמעותו של מקרה בו מישהו חולם עליי, חברתי חלמה שאני מתה, האם עליי לחשוש? חברה שלי חלמה שאני בהריון מה זה אומר? האם יש מכנה משותף לכל המקרים שבהם אנחנו מופיעים בחלומם של אחרים.

הדמויות בחלום משמשות במשמעותן הסמלית, משמעותן הסמלית של הדמויות בחלום היא תכונה שכל אדם מייצג אצל החולם ועם הופיעו בחלום למעשה מציין תכונה זו אצל החולם והמעורבות שלה במקרה מסוים. לכל אדם יש משמעות סמלית ממש כמו שלכל אדם יש נשמה או ייצוג של רעיון שלשם הגשמתו במציאות הוא קיים. אם נחשוב על חבר קרוב או בן משפחה נגלה שיש לכל אחד תכונות שמיוחדות אצלו, תכונות שקיימות אצל רבים אולם אצל אותו אדם קיימות בצורה בולטת יותר. אנשים מסוימים ייצגו תחושת ביטחון למשל, אחרים כאלה שיודעים, יהיו את אלו הרגישים והמלמדים, הבונים והמרפאים ועוד רבים שלכל אחד ייחודיות משל עצמו. התכונה הבולטת במיוחד של אדם שאנו מכירים עשויה להיות גם המשמעות הסמלית שלו כאשר הוא מופיע בחלומם של אחרים.

משמעותו המיוחדת של מקרה בו מישהו חולם עליי, היא שככל הנראה אותו חולם (האדם שחלם עליי) תופס אותי כאדם גלוי ואמתי, כאדם שמגלה את פניו האמתיים ללא מסכות ולכן חלומו השתמש בדמותי כסמל לאחת מהתכונות שלו. אדם שהופיע בחלומי=אדם שמציג את פניו האמתיות מולי במציאות הופעתי בחלומו של אדם אחר=גיליתי את פני האמתיות מולו במציאות

1,910 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page